Tóth György (1934–2011)

|

Tóth György (1934–2011)

 

Tóth György 1934. március 14-én született Győrben.
Egyetemi tanulmányait a Budapesti Műszaki Egyetemen végezte, ahol 1958-ban az Építőmérnöki Karon híd- és szerkezetépítő szakon szerzett mérnöki oklevelet.
Ezt követően a MÁV-nál helyezkedett el. Kezdetben a tervezés és kivitelezés különböző területein dolgozott, később a Vasúti Hídosztály vezetője és a MÁV első főhidásza lett.
A hídosztály-vezetői munkakört önálló munkakörként 1985. július 1-jétől 1990. szeptember 5-éig látta el. Ekkor erőltetett átszervezés következtében a Magasépítési osztályt és a Hídosztályt összevonták; a Magasépítési és Hídosztály osztályvezető-helyettese lett 1990. szeptember 5-étől 1993. június 1-jéig. Természetesen a hídszolgálat vezetését az összevont osztályon belül önállóan irányította. Osztályvezetése alatt készültek el az MSZ-07-2306/1-4 90 T szabványtervezetek, amelyek a hídszabályzat Eurocode előírásaival történő harmonizálásának a kezdetét jelentették.
Ebben a beosztásban a MÁV mintegy 12 ezer vasúti hídjának a felügyeletét irányította.
Vezetése alatt átépült a kiskörei és a tiszafüredi Tisza-hidak ártéri szerkezete, a csongrádi Tisza-híd, a tunyogmatolcsi Szamos-híd, a bánrévei Sajó-híd, a siófoki Sió-híd, a gyomai Körös-híd, a sárvári Rába-híd. Korszerűsítették a tokaji és kunszentmártoni ártéri hidakat, átépítettek továbbá számtalan különféle anyagú és nyílású kisebb vasúti hidat.
Nagy figyelmet fordított a szakember-utánpótlás biztosítására. Tankönyv írásával és személyes részvétellel segítette a közép- és felső szintű MÁV szervezésű oktatást.
Magát is folyamatosan képezte mind műszaki, mind gazdasági területen. 1978-ban gazdasági mérnöki, 1985-ben vasbeton szerkezetépítő szakmérnöki oklevelet szerzett. 1986-ban doktori disszertációt írt Vasbeton szerkezetek korrózióvédelme címmel.
Aktívan részt vett különböző hazai és nemzetközi közlekedési tudományos szervezetek munkájában.
A Közlekedéstudományi Egyesület mérnöki szerkezetek szakosztályának és a közlekedésépítési tagozatnak a vezetőségi tagja volt, szerkesztőbizottsági tagként vett részt a Mélyépítéstudományi Szemle szakfolyóirat szerkesztésében.
1993-ban, a MÁV Rt. főhidászaként vonult nyugállományba.

A cikk folytatódik, lapozás:1
A teljes cikket megtalálja a folyóirat ában.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.
A hozzászólások megtekintéséhez vagy új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!
Sínek Világa A Magyar Államvasútak Zrt. pálya és hídszakmai folyóirata
http://www.sinekvilaga.hu | ©