Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »A STRAIL útátjáró szerkezetek új elemei – Beépítési és fenntartási tapasztalatok
Kezdetben a feszítőrúd tárcsáján levő csap biztosította a fellazulás elleni védelmet, ám ennek az volt a hibája, hogy a szélső elemeknél a védelem megoldatlan volt. Ezt a kialakítást felváltotta a hüvelyre hegesztett 4 dudor, mely ugyan eleget tett rendeltetésének, de többszöri kiszerelés után már nem látta el hibátlanul a feladatát. Ismét a tárcsán levő csap mellett döntöttünk, de újszerűen megoldott a szélső elemeknél is a fellazulás elleni védelem (4., 5. ábra).
Amennyiben síntalpkengyelt szerelnek fel, külön fellazulás elleni védelemre nincs szükség, mert a síntalpkengyeleket is továbbfejlesztettük. Egyrészt a feszítőrúd felőli menetek is TR 24-es menettel készülnek, valamint egy gyűrűt erősítettünk fel, melynek az innoSTRAIL elemeknél van szerepe. Így megoldott az egységes síntalpkengyel (6. ábra) valamennyi rendszerhez, és biztosított a fellazulás elleni védelem is.
InnoSTRAIL elemeknél a síntalpkengyelt a gyűrűvel történő ütközésig, valamennyi más rendszernél a feszítőrúdhoz ütközésig kell becsavarni, így biztosított a fellazulás elleni védelem.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.