Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Tubosider típusú műtárgy építése
Az M6-os autópályává fejleszthető autóút (autópálya I. ütem) Szekszárd–Bóly közötti szakasza és kapcsolódó létesítményei a Nemzeti Autópálya Zrt. beruházásában létesültek. Ez a műtárgy az autópálya Szekszárd–Bóly közötti szakaszán, a 164+725,065 kmszelvényben épült (1. ábra).
A híd engedélyezési tervdokumentációját [3] a Központi Közlekedési Felügyelet KK/KF/155/2/2006 számon engedélyezte (2–4. ábra).
A műtárgy Tubosider T200-HPA/20 típusú hullámosított acéllemezből készült. Az elemek hullámhossza 200 mm, hullámmélység 55 mm, lemezvastagság 7,00 mm, az NF csavarok kiosztási távolsága az elemek illesztésének vonalában 250 mm (4 db/m).
A csavarkapcsolatok kialakításánál a kétszer nyírt kapcsolat nem biztosítható, ezért az üzemeltetés és vizsgálat során a csavarkapcsolatok ellenőrzésére különös figyelmet kell fordítani.
Irodalomjegyzék
- [1] Lakatos István: Hullámosított acélívek alkalmazása a szegedi régióban. Vasúti hidak a Szegedi Igazgatóság területén. Vasúti Hidak Alapítvány, 2009, 354. o.
- [2] Dr. Halász József, Erdődi László: A Tubosider típusú híd építése a Miskolc–Bánréve vonalon. Sínek Világa, 1996/4. 207. o.
- [3] Az M6-os autóút Szekszárd–Bóly közötti szakasz építési tervdokumentációja.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.