Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Kitérők működtetése, üzemeltetése (2. rész)
- Közben el kell végezni a zárszerkezetek és rudazatok ellenőrzését, végre kell hajtani az előírt karbantartást, zsírozást is.
- A zárszerkezetek és rudazatok visszaszerelése.
- Az MGV görgők pályalemezeinek visszacserélése, azok beszabályozása.
- A kitérő visszakapcsolása központi állításba.
- Akadályra való ellenőrzések elvégzése.
- Erőmérések elvégzése, dokumentálása.
- A kitérő általános forgalombiztos állapotának ellenőrzése.
- A kitérő visszaadása a forgalomnak.
6. A kitérők keresztezéseinek vezetéstáv-problémái
Az utóbbi időben a B 60 XI-es rendszerű kitérőkben szokatlanul gyorsan és nagymértékben alakultak ki vezetéstávolsági problémák (51. ábra). Szakértőként több állomáson való vizsgálatra is kaptam felkérést, és ezúttal is szeretném megosztani a tapasztalataimat, észrevételeimet.
A szemle alkalmával első pillantásra megállapítható volt, hogy a keresztezési középrész meghatározó feszített vasbeton alja – az 50. számú alj – nem azonos szériából származik. Azok azonosítása nem következetes megjelenítésű (52–53. ábra).
Ezért a további vizsgálati célom az lett, hogy az 50. aljat – legfeljebb annak szűk környezetét – vizsgáljam. Mindenképpen tisztázni szerettem volna, hogy melyek azok a problémák vagy okok, amelyek speciálisan rendszerszerűek, visszatérő hibák lehetnek, és melyek azok, amelyek a helyi viszonyok alapján alakultak ki.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.