A cikk szerzője:

Vörös József okleveles építőmérnök, ny. mérnök főtanácsos

Új vasúti híd épül a Tiszán

Nem olyan régen, szeptember 3-án indult a különvonat Budapest-Nyugati pályaudvarról a XVI. Pályafenntartási Konferencia résztvevőivel Debrecenbe. A szerelvény a szolnoki Tisza-hídon lassított, hogy az utazók megtekinthessék az építés alatt álló vasúti hidat, amely Magyarország második legnagyobb és legforgalmasabb vasúti hídja, szerepe a hazai és nemzetközi forgalomban jelentős. A régi kétvágányú acélszerkezet helyére új, kétszer egyvágányú híd épül, és egyúttal megerősítik az ártéri szerkezeteket is. A most átépülő és az új hídszerkezetek már megfelelnek az Eurocode előírásainak, és 160 km/h sebesség elérését teszik lehetővé.

 

7. ábra.  Új hídszerkezet építése az 1092 hm szelvényben

8. ábra.  Éjszakai vágányzárban kezdődik a régi híd kihúzása a bontó­járomra

9. ábra.  Reggelre bontóállványra került a híd

Éjszaka kezdték meg a régi kétvágányú mederhíd szerkezetének bontóállványra kihúzását (8. ábra), ami – az ütemtervnek megfelelően – reggelre a helyére került (9. ábra).

A cikk folytatódik, lapozás:« Előző1234Következő »
A teljes cikket megtalálja a folyóirat 2014 / 5. számában.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.
A hozzászólások megtekintéséhez vagy új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!
Sínek Világa A Magyar Államvasútak Zrt. pálya és hídszakmai folyóirata
http://www.sinekvilaga.hu | ©