Cikkünk első részében sorra vettük azokat az elméleti ismereteket, amelyek birtokában az alagútfalazatok termikus analízise elvégezhető. Ezekre az ismeretekre támaszkodva cikkünk második részében a mindennapi gyakorlatban alkalmazható, egyszerű lehetőségeket mutatunk be a termikus hatások számszerűsítésére. Ehhez olyan tervezési nomogramokat állítottunk elő, amelyekre példát a szakirodalomban találunk, de a tervezési lehetőséget a szabványos tűzgörbére korlátozza. Túllépve ezen a korláton, a gyakorló mérnökök számára a relevánsnak ítélt tűzgörbékhez tervezési segédletet nyújtunk. tovább »
A vasúti alépítmények, az alépítményi hibás részek feltárásához egy gyors és a korábbiaknál gazdaságosabb lehetőség nyílik a statikus nyomószondázásokkal. A vizsgálatok elvégzésével megállapítható az ágyazat vastagsága, a védőréteg anyaga, a rétegszerkezet teherbírása, tömörsége. A gyengébb tulajdonságokkal rendelkező altalajok akár nagyobb mélységig azonosíthatók és vágány menti kiterjedésük könnyen lehatárolható ezen feltárási típussal. Ez az in situ vizsgálat lehetővé tenné a Magyar Államvasutak (MÁV) teljes vonalhálózatának hosszában az alépítmény feltárását. A vizsgálati eredményekből létrehozott adatbázis megfelelően rögzítené az állapotot, kiindulási alapot szolgáltatna a jövőbeli felújítások ütemezéséhez. tovább »
Együttműködő partnereink
Sínek Világa A Magyar Államvasútak Zrt. pálya és hídszakmai folyóirata
http://www.sinekvilaga.hu | ©