Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Emlékek a múltból
A magyarországi távíró és távbeszélő hálózatokban ma is alkalmazott faoszlopok (1. ábra), illetve a vasúti pályákba beépített bükk és európai tölgy talpfák tartósítására a kezdetektől alkalmazott különböző módszerek, mint például égetéssel való elszenesítés,...
A jubileumra készülve elkezdtünk anyagot gyűjteni a vonalról. Megdöbbenve szembesültünk a ténnyel, hogy a sok átszervezés és költözés okán milyen kevés dokumentum maradt meg. Dr. Majdán János történészprofesszor kutatómunkája nélkül az alábbiakat nem tudnám megosztani. A...
Az Ajka déli részén található Csingervölgyben élők életét sokáig meghatározta a bányászat. 2004-ig folyt itt barnakőszén-kitermelés és a közeli Úrkút határában mangánércbányászat 2016-ig. Ez utóbbi tevékenység tartotta életben a legutolsó időkig az...
Korábbi cikkeink
- Vasúti emlékeim (1. rész) – Szabó József visszaemlékezése
- Adalékok a Hatvan– Miskolc- -vasútvonal létesítésének történetéhez (3. rész) – A vonal építéséhez kapcsolódó életutak
- Megszűnt főnökségek (7. rész) – A Tapolcai Pályafenntartási Főnökség
- Száz éve született Forgó Sándor – Munkatársainak visszaemlékezései
- Adalékok a Hatvan– Miskolc- -vasútvonal létesítésének történetéhez (2. rész) – Beindul az építkezés, újabb nehézségek
- Lónyay Menyhért és a vasút – 150 éves a Nyíregyháza–Ungvár-vasútvonal
- Volt egyszer egy Közlekedési Távközlési Műszaki Főiskola (2. rész) – Átköltözés Győrbe
- Volt egyszer egy Közlekedési Távközlési Műszaki Főiskola (1. rész) – A kezdeti évek Budapesten
- Adalékok a Hatvan– –Miskolc-vasútvonal létesítésének történetéhez (1. rész) – Az állami vasútépítés kezdeti nehézségei
- A Hortobágy-halastavi kisvasút története (2. rész) – Iparvasút a halgazdaságon belül
- A tiszaugi Tisza-híd
- Megszűnt főnökségek (6. rész) – Budapest Józsefvárosi Pályafenntartási Főnökség
- A Balaton mai alakja egy mérnöki bakinak köszönhető
- A Hortobágy-halastavi kisvasút története (1. rész) – A vasútállomás és a tógazdaság kiépítése
- Száz éve született Nemeskéri-Kiss Géza, a magyar vasúti hidászat kiemelkedő alakja
- Magyarországi kisvasutak (15. rész) – A transzbörzsönyi erdei vasút Márianosztra–Nagyirtáspuszta közötti vonalszakasza
- 25 éves a Vasúti Hidak Alapítvány
- MÁV-kertészetek
- A Déli összekötő vasúti Duna-híd (9. rész) – Az összekötő vasút története
- A trianoni békeszerződés és a magyar vasút
- Nincs új a nap alatt, újra közös vezetéssel működik a MÁV Zrt. és a Volánbusz Zrt.
- 160 éves a Székesfehérvár–Uj–Szőny (Komárom)-vasútvonal
- Adalékok és megválaszolatlan kérdések a Szeretfalva–Déda-vasútvonal építésének történetéhez*
- Megszűnt főnökségek (5. rész)* – Veszprémi Pályafenntartási Főnökség
- Versenytárs mediterrán kikötők vasútjainak hatása Trieszt hinterlandjának alakulására
- 150 éve nyílt meg a Hatvan–Miskolc- -vasútvonal (2. rész) – A vasútvonal építésének körülményei
- 150 éve nyílt meg a Hatvan–Miskolc- -vasútvonal (1. rész) – A vasútvonal építésének előzményei
- A XX. század legnagyobb magyar vasúti katasztrófái (5. rész) – Kecskemét, Pörböly
- Megszűnt főnökségek (3. rész) – Zalaegerszegi Pályafenntartási Főnökség
- A XX. század legnagyobb magyar vasúti katasztrófái (4. rész) – Mende
- A XX. század legnagyobb magyar vasúti katasztrófái (3. rész) – Paládicspuszta
- Hetvenéves a MÁV FKG Felépítménykarbantartó és Gépjavító Kft.
- A XX. század legnagyobb magyar vasúti katasztrófái (2. rész) – Herceghalom, Torbágy
- Magyarországi kisvasutak (14. rész) – Az adácsi lóüzemű gazdasági vasút története
- A XX. század legnagyobb magyar vasúti katasztrófái (1. rész) – Herceghalom
- Megszűnt főnökségek (3. rész) – A Budapesti Hídfenntartó Főnökség
- Megszűnt főnökségek (3. rész) – A Budapesti Hídfenntartó Főnökség
- Megszűnt főnökségek (2. rész) – Az egykori Pápai Osztálymérnökség
- 90 éves vasúti vasbeton híd bontása a Mezőzombor–Sátoraljaújhely vasúti vonalszakaszon
- 150 éves a MÁV – Megemlékezés a Magyar Államvasutak születésnapjáról
- Hatvanéves a Sínek Világa
- A Sínek Világa a vasúti infrastruktúra fejlődésének szolgálatában
- Beszámoló a Feketeházy János-emlékülésről
- Volt egyszer egy Vatuki
- A Szeretfalva–Déda vasútvonal építése
- A Budapest–Kelebia–országhatár vasútvonal története
- A harmincéves csongrádi és tunyogmatolcsi rácsos vasúti hidak építésének érdekességei
- Magyarországi kisvasutak (13. rész) – A Börzsöny Kisvasút
- Vasúti építészet (17. rész) – Építészeti stílusok a magyar vasúti építészetben 1880 és 1920 között
- Magyarországi kisvasutak (9. rész) – Királyréti Erdei Vasút
- Vasúti építészet (16. rész) – Építészeti stílusok a magyar vasúti építészet első korszakában
- Magyarországi kisvasutak (9. rész) – Szesztay László több kisvasút tervezőjének élete és munkássága
- A magyar vasút neves szakemberei a kiegyezéstől a századfordulóig (1867-1900)
- Az abszolutizmus korának neves hazai vasútépítői (1850-1867)