A cikk szerzője:

Hollósi László osztályvezető
MÁV ZRt. EU Program Igazgatóság

A Zalalövő - Boba vasútvonal (a beruházás előkészítése)

A 2000. decemberi hazai forgalomba helyezést követően, 2001 májusában indult meg a nemzetközi forgalom a Hodos–Bajánsenye- országhatár–Zalalövő vasútvonalon, amely Magyarország és Szlovénia között létesített közvetlen összeköttetést. Az 1980- ban megszüntetett, majd a részben EUPHARE-támogatással új nyomvonalon, korszerű műszaki megoldásokkal létesített 19 km hosszú vonalszakasz része lett a páneurópai V. sz. vasúti folyosónak, amely Koper/Trieszt–Ljubljana–Bajánsenye –Budapest–Záhony–Lvov–Kijev irányban szeli át Közép-Európát. Az új vonal a Zalalövő– Zalaegerszeg–Boba útirányon kapcsolódik a villamosított Budapest– Szombathely vasútvonalra.
A teljes cikket megtalálja a folyóirat 2006 / 1. számában.
A lapszám PDF dokumentumként való letöltéséhez kattintson ide!
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.
A hozzászólások megtekintéséhez vagy új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!
Sínek Világa A Magyar Államvasútak Zrt. pálya és hídszakmai folyóirata
http://www.sinekvilaga.hu | ©