A cikk szerzője:

Vörös József okleveles építőmérnök, ny. mérnök főtanácsos

Szendrey András 1951–2018

Szendrey András a Kandó Kálmán Villa­mos­ipari Műszaki Főiskola elvégzése után, 1970-ben gyakornokként kezdte meg vasutas pályafutását. Három évvel később már villamos üzemmérnöki munkakörben tevékenykedett a MÁV Keleti pályaudvar Vontatási Főnökségén, e szervezeti egységnek hosszú évekig oszlopos tagja volt. 1980-tól vezetői pozíciókat töltött be a fenntartási csoportvezetőtől a műszaki szolgálati főnökig. MÁV-os pályafutását 1993. június 30-án fejezte be, majd a MÁV Nosztalgia Kft. alkalmazásába került, ahol ügyvezető igazgatóként szűnt meg a munkaviszonya 2014. május 31-én. Kapcsolata a Kft.-vel haláláig megmaradt, hiszen tulajdonosi jogokkal is rendelkezett a társaságban. A 2000-ben megnyitott Magyar Vasúttörténeti Park létrehozásában elvitathatatlan érdemei voltak. Egész munkássága alatt kiemelten fontosnak tartotta a vasúti értékek megőrzését, így a gépészeti relikviák mellett a pálya-, híd- és magas- építmény emlékeinek bemutatását is a szívén viselte. Kiváló kapcsolatot tartott a Vasúti Hidak Alapítvánnyal, számos nyugdíjas-találkozót és egyéb rendezvényt szerveztünk közösen. Aktív nyugdíjas éveiben hozta létre a Vasutazz Velünk! elnevezésű közösséget, amelynek segítségével sok embert juttatott el vonattal (Herkules expressz, Admirális–Fiu­me expressz, Madách expressz) számos csodálatos európai helyszínre.
Elismertségét és munkatársai szeretetét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy végső búcsúztatásán számos tisztelő vett részt 2018. november 15-én Budapesten, a Farkasréti temetőben.

A cikk folytatódik, lapozás:1
A teljes cikket megtalálja a folyóirat ában.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.
A hozzászólások megtekintéséhez vagy új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!
Sínek Világa A Magyar Államvasútak Zrt. pálya és hídszakmai folyóirata
http://www.sinekvilaga.hu | ©