A cikk szerzője:

Vörös József okleveles építőmérnök, ny. mérnök főtanácsos

Új vasúti híd épül a Tiszán

Nem olyan régen, szeptember 3-án indult a különvonat Budapest-Nyugati pályaudvarról a XVI. Pályafenntartási Konferencia résztvevőivel Debrecenbe. A szerelvény a szolnoki Tisza-hídon lassított, hogy az utazók megtekinthessék az építés alatt álló vasúti hidat, amely Magyarország második legnagyobb és legforgalmasabb vasúti hídja, szerepe a hazai és nemzetközi forgalomban jelentős. A régi kétvágányú acélszerkezet helyére új, kétszer egyvágányú híd épül, és egyúttal megerősítik az ártéri szerkezeteket is. A most átépülő és az új hídszerkezetek már megfelelnek az Eurocode előírásainak, és 160 km/h sebesség elérését teszik lehetővé.

Amikor a konferencia résztvevői Debrecen felé tartva megnézhették a különvonat ablakából a munkálatokat, láthatták a folyóban épülő segédjármokat (1. ábra) és a meglévő híd bontóállványra kihúzásának előkészületeit a mederben, a bal vágányba kerülő szerkezet hosszirányú behúzását a meder fölé (2. ábra), továbbá az új jobbvágányú szerkezet szerelését a szerelőtéren. Az előkészítési munkák idején a bal vágányt lezárták, és az ideiglenesen létesített Millér állomás és Szajol között csak a jobb vágányon közlekedtek a vonatok.

1. ábra. A segédjárom építése a Tiszán2. ábra.  Az új bal vágányú szerkezet behúzása3. ábra.  Vonatforgalom alatt készül az ártéri szerkezetek korrózióvédelme

A cikk folytatódik, lapozás:1234Következő »
A teljes cikket megtalálja a folyóirat 2014 / 5. számában.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.
A hozzászólások megtekintéséhez vagy új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!
Sínek Világa A Magyar Államvasútak Zrt. pálya és hídszakmai folyóirata
http://www.sinekvilaga.hu | ©