A cikk szerzője:

Vörös József okleveles építőmérnök, ny. mérnök főtanácsos

Vajda Lajos (1945–2019)

Vajda Lajos 1966-tól dolgozott a MÁV-nál. Első munkahelye a MÁV Celldömölki Épí­tési Főnökség volt. A MÁV Tisztképző Intézet pályafenntartási és hídfenntartási szakán végzett tanulmányai után 1972-ben művezetői beosztást kapott.
1973-tól a MÁV Zalaegerszegi Pályafenntartási Főnökségén híd­vo­nal­ke­ze­lő­ként dolgozott. Feladata volt a Főnökség hídállagának kezelése, éves és középtávú hídfenntartási tervek összeállítása, a hídfenntartási munkák irányítása a Főnökség területén, a hídfelügyelet végrehajtása, valamint a Főnökség területén folyó műtárgyépítési és pályakeresztezési munkák üzemeltetői ellenőrzése.
1974-ben felvették a Közlekedési és Távközlési Műszaki Főiskola hídépítés és -fenntartási szakára. Ezzel egyidejűleg a MÁV Szombathelyi Igazgatóság II. Osztályára helyezték hídvonalbiztosnak. Feladata volt a hídépítési és hídfenntartási éves és középtávú tervek előkészítésén túl a pályakeresztezési tervek jóváhagyása, engedélyezése, műtárgyépítésekkel kapcsolatos tervek üzemeltetői véleményezése, jóváhagyásra való felterjesztése. A III. fokú és rendkívüli hídvizsgálatok elvégzését, próbaterhelések lebonyolítását végezte. Ellátta a hídberuházási munkák üzemeltetői, műszaki ellenőrzését és átvételét. 1978-ban megszerezte a hídépítési és -fenntartási üzemmérnöki diplomáját.
1977-ben a MÁV szervezeti átalakulása során megalakuló épület- és hídfenntartó főnökség szombathelyi fő-építésvezetőjévé nevezték ki, mely munkakört 1990-ig látta el.
1990-ben a MÁV Szombathelyi Területi Igazgatóság Pályafenntartási Osztályára helyezték előbb hidászvonalbiztosnak, osztályvezető-helyettesnek, később osztály­vezetőnek nevezték ki. Ebben a beosztásában az Igazgatóság teljes területére vonatkozóan koordinálta a pálya- és hídfelügyeleti tevékenységet, ellenőrizte a hidász és pályás munkatársak munkáját.
1996-ban megalapította a GEO-CELL Mélyépítő és Szolgáltató Bt.-t, melynek alapító tulajdonosa és üzletvezetője volt. A Bt. fő tevékenysége vasúti és közúti műtárgyak tervezése, vasúti műtárgyak III. fokú vizsgálata, közúti műtárgyak fővizsgálatának végrehajtása.
Vajda Lajos több mint 40 éves hidász munkakör betöltése után, 2005. június 15-én ment nyugdíjba.


Vörös József

A cikk folytatódik, lapozás:1
A teljes cikket megtalálja a folyóirat ában.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.
A hozzászólások megtekintéséhez vagy új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!
Sínek Világa A Magyar Államvasútak Zrt. pálya és hídszakmai folyóirata
http://www.sinekvilaga.hu | ©