A cikk szerzője:

Dr. Horváth Ferenc † mérnök-főtanácsos

A magyar vasút neves szakemberei a kiegyezéstől a századfordulóig (1867-1900)

A kiegyezéstôl a 19. század végéig tartó, alig több mint három évtized a magyar vasút történetének legfényesebb korszaka. Ezalatt több mint 15 ezer km új vasútvonal épült (1867. év elején a hazai vasútvonalak hossza 2153 km, 1900. év végén 17 245 km), megalakult a Magyar Államvasút szervezete, az új építkezések és államosítások eredményeként 7534 km-re növekedett az államvasút tulajdonában és 14 153 km a kezelésében lévô vonalak hossza, megkezdôdött a helyiérdekû vonalak építése (hosszuk 1900-ban 8458 km).
A teljes cikket megtalálja a folyóirat 2008 / 1-2. számában.
A lapszám PDF dokumentumként való letöltéséhez kattintson ide!
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.
A hozzászólások megtekintéséhez vagy új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!
Sínek Világa A Magyar Államvasútak Zrt. pálya és hídszakmai folyóirata
http://www.sinekvilaga.hu | ©