Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Napjaink munkái
A vasúti alépítmények, az alépítményi hibás részek feltárásához egy gyors és a korábbiaknál gazdaságosabb lehetőség nyílik a statikus nyomószondázásokkal. A vizsgálatok elvégzésével megállapítható az ágyazat vastagsága, a védőréteg anyaga, a rétegszerkezet...
Cikkünk első részében sorra vettük azokat az elméleti ismereteket, amelyek birtokában az alagútfalazatok termikus analízise elvégezhető. Ezekre az ismeretekre támaszkodva cikkünk második részében a mindennapi gyakorlatban alkalmazható, egyszerű lehetőségeket mutatunk be a...
Egy gyalogosműtárgy megtervezése általában nem jár jelentősebb szakmai kihívással a hídtervező számára. Mi is erre gondoltunk, amikor elvállaltuk a Székesfehérvár vasútállomás vágányhálózatát keresztező gyalogosműtárgy megtervezését. Sajnos, csak a tervezés folyamata...
Korábbi cikkeink
- A vasúti sín-kerék kapcsolatban kialakuló sínfeszültségek vizsgálata
- Küzdelem a természeti erőkkel a Budapest–Szob–országhatár-vasútvonalon
- Küzdelem a természeti erőkkel a Budapest–Szob–országhatár-vasútvonalon
- Nem mindennapi kihívások – Az M3-as metróvonal rekonstrukciója
- Alagútfalazatok termikus vizsgálata (1. rész) – Elméleti alapok
- Diagnosztikai szolgáltatások a MÁV Központi Felépítményvizsgáló Kft.-nél
- Alépítményhibás pályaszakaszok helyreállítása a 20-as számú vasútvonalon (2. rész) – Veszprém–Herend közötti szakasz
- Hazánk első, hálós függesztésű vasúti ívhídja (3. rész) – A bólyi viadukt építési tapasztalatai kivitelezői szemmel
- Hazánk első, hálós függesztésű vasúti ívhídja (2. rész) – A bólyi viadukt építési tapasztalatai tervezői szemmel
- A Gubacsi úti új vasúti híd tervezése a Soroksári Duna-ág felett
- Áthidaló megoldások GRP felhasználásával
- A Déli összekötő vasúti Duna-híd (14. rész) – Híd a múltból a jövőbe című könyv bemutatása
- A Segesdi-Rinya-ág-híd helyreállítása műszaki ellenőri szemmel (2. rész) – A projekt költségeiről bővebben
- Tram-train-üzemeltetés a pályafenntartás tükrében
- Utasforgalmi létesítmények fejlesztése a Magyar Falu Program keretében
- Vasúti dokumentummentés a MÁV Szolgáltató Központ Archívumában
- Ahol a MÁV vágányai véget érnek, de a sínek továbbmennek – Kapcsolatok a MÁV és a BKV hálózata között
- A károsanyag- -kibocsátástól mentes pályafenntartás
- Helyi érdekek, országos rekordok – Bemutatkozik a MÁV-HÉV Zrt.
- A Déli összekötő vasúti Duna-híd – 13. rész – A valóra vált álom
- A 40a vasútvonal korszerűsítése (2. rész) – A Százhalombatta–Pusztaszabolcs-vonalszakasz
- A 40a vasútvonal korszerűsítése (1. rész) – A Budapest Kelenföld–Százhalombatta-vonalszakasz
- Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia
- A Segesdi-Rinya-ág-híd helyreállítása műszaki ellenőri szemmel (1. rész) – Vasúti pályaépítés
- A Vecsés–Üllő–Monor-vonalszakasz rekonstrukciója 2021-ben
- Szabadbattyán–Balatonfüred-vonalszakasz villamosítása és pályaátépítése
- Ágyazat nélküli felépítmény földalatti vasúti vonalakon – Diszkrét sínleerősítések
- Vadállatok által megrongált alépítmény helyreállítása
- Budapest Nyugati pályaudvar (2. rész) – Az infrastruktúra-felújítási munkák
- Budapest Nyugati pályaudvar (1. rész) – A csarnokszerkezet felújítása
- Tűzihorganyzás a vasúti fejlődés szolgálatában
- Magyarországi kisvasutak (16. rész) – 20 év után ismét kisvonattal utazhatunk Csisztafürdőre
- Műtárgyépítések a MÁV Zrt. Debreceni Igazgatóság területén – Üzemeltetői tapasztalatok, javaslatok
- A Segesdi-Rinya-ág-híd helyreállítása
- A Déli összekötő vasúti Duna-híd (12. rész) – A B1 jelű szerkezet próbaterhelése
- A Déli összekötő vasúti Duna-híd (11. rész) – Szerelés, a szerkezetek mozgatása
- A Déli összekötő vasúti Duna-híd (10. rész) – Acélszerkezetek gyártása
- A vasútfejlesztés műtárgyépítési kihívásai – Új és megújuló vasúti hidak a fővárosban
- A pályaműködtetés feladatai és kihívásai
- Ágyazati kőanyagok kutatásának gyakorlati eredményei a Sínek Világa tükrében
- Vasúti pályával kapcsolatos diagnosztikai fejlesztések
- Keleti-utascentrum
- A 80a vasútvonal korszerűsítése, a Rákos–Hatvan állomások közötti hídmunkák
- A csittényhegyi alagút átépítése
- A Közlekedéstudományi Intézet (KTI) Nonprofit Kft. EK-tanúsítási tevékenysége
- A Déli Körvasút építészete
- A Déli összekötő vasúti Duna-híd (8. rész) – A híd acélszerkezetének gyártási és szerelési munkái
- Vasúti hídfők komplex geotechnikai modellezése
- Az Inka bevezetése és hatása a fejlesztési és üzemeltetési feladatokra
- A Déli összekötő vasúti Duna-híd (7. rész) – Technológiai tervezés
- A Nyugati pályaudvar–Városliget-elágazás vonalszakasz átépítése
- Az algyői vasúti Tisza-híd próbaterhelései (2018/2019)
- A 100. számú vasútvonal átépítése a Püspökladány–Debrecen-szakaszon
- A 80a vasútvonal korszerűsítése Rákos–Hatvan állomások között
- A Déli összekötő vasúti Duna-híd (6. rész) – A hídfelszerkezet és az alépítmények kiviteli terveinek készítése
- Kolerától a koronavírusig
- Szakaszmérnöki vizsgára felkészítés a debreceni területen
- A Déli összekötő vasúti Duna-híd (5. rész) – A beruházás előkészítése
- A XXV. Vasúti Építészeti és Magasépítményi Napok
- Módszertani fejlesztések a Baross Gábor Oktatási Központban
- STRAILastic_RAIL zajcsökkentő rendszerek
- A Mezőzombor–Sátoraljaújhely–országhatár vasútvonal korszerűsítése
- A kiskörei Tisza-híd 1889–2019
- Betonpaplanos rézsűvédelem Uzsabányán
- Megújuló állomásépületek (3. rész) – A karcagi vasútállomás rekonstrukciója
- Alépítményhibás pályaszakaszok helyreállítása a 20-as számú vasútvonalon
- Emlősállatok odúi a vasúti alépítményben
- Emlősállatok odúi a vasúti alépítményben
- Megújuló állomásépületek (2. rész) – Keszthely felvételi épület
- Kaposvár felvételi épület műemléki helyreállítása
- A MÁV Zrt. híd (és alépítményi) szakszolgálat elmúlt három éve
- Bemutatkozik a MÁV Zrt. Stratégiai és fejlesztési főigazgatóság
- A MÁV Zrt. pályaműködtetési stratégiája
- A Sínek Világa a vasúti infrastruktúra fejlődésének szolgálatában
- Ingatlankezelési és zöldterület-karbantartási feladatok
- Ingatlankezelési és zöldterület-karbantartási feladatok
- Vonalkorszerűsítés a Balaton déli partján
- Hidász szakmai nap 2017
- A XXIII. Vasúti Építészeti Napok
- A megújuló vasútállomások szerepe a városfejlesztésben
- A MÁV Zrt. építészeti arculatának öröksége, fejlesztési irányai és jövőképe
- Vasúti épületek és környezetük akadálymentesítése
- A vágánykorszerűsítések minőségét befolyásoló tényezők és egy átépítés tapasztalatai
- A XIX. századi indóház újjászületése – A Déli Vasút utolsó I. osztályú felvételi épületének teljes rekonstrukciója
- Nagygépes vasútátépítés a 80-as vonalon
- Székesfehérvár vasútállomás átépítése
- Fejlesztések a GYSEV Zrt. területén
- Hipotézismentes rekonstrukció Békéscsabán (2. rész) – Az „új” felvételi épület felújítása
- Hipotézismentes rekonstrukció Békéscsabán (1. rész) – A „régi”, romantikus indóház
- Magasépítményi beruházások a Budapest–Újszász–Szolnok vasútvonalon – Az egységes építészeti arculat
- Gondolatok a hidak esztétikájáról – Szép hidak az esztergomi vasút mentén
- Vonalkorszerűsítés Lepsény–Szántód-Kőröshegy között
- Vác állomás korszerűsítése (3. rész) – A felvételi épület
- A Szajol–Püspökladány vonalszakasz korszerűsítése 2011 és 2015 között, az üzemeltető szemszögéből
- Vasútépítések munkavédelmi tapasztalatai
- Békéscsaba új szíve a vasútállomás
- Vác állomás korszerűsítése (2. rész) – Műtárgyépítések
- Magyarországi kisvasutak (12. rész) – Országos Kisvasúti Koncepció
- Vác állomás korszerűsítése
- Új vasúti híd épül a Tiszán (2. rész)