Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Rugalmas ágyazású kiöntött csatornás vasúti felépítmény (5. rész) – Dinamikus modellezés
A fajlagos tömeg és a dinamikus sínalátámasztási merevség
A kiöntött síncsatornás pályaszerkezetre jellemző fajlagos tömeg meghatározása tisztán elméleti megfontolások alapján nehezen tehető meg. A rezgő tömegbe beletartozik a sínszál tömege és a kiöntőanyag egy részének tömege is, amely a sínszál hevederkamrájában a sínszállal együtt rezeg. A fajlagos tömeg meghatározása véges elemes modellezéssel lehetséges. Ehhez elsőként el kell készíteni a statikus rugóállandó kiszámításához szükséges modellt. Ez a 2. ábrán látható. Példámban a szerkezetre jellemző névleges aláöntési vastagság 31 mm. A kiöntőanyagra jellemző paramétereket az 1. táblázat foglalja össze.
Az alkalmazott sínrendszer 60E1. A 10 mm vastag tárcsamodell függőleges alakváltozását a 3. ábra szemlélteti.
Irodalomjegyzék
- [1] Rapp S. Modell zur Identifizierung von punktuellen Instabilitäten am Bahnkörper in konventioneller Schotterbauweise, 2017, Stuttgart
- [2] Esveld C. Modern Railway Track – Second Edition. MRT-Productions, 2001, Zaltbommel
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.