Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Új vasúti híd épül a Tiszán (2. rész)
A bal vágány forgalomba helyezése után a jobb vágányú mederhíd rácsos szerkezetének helyszíni szerelését kellett befejezni a gyártótéren. Ezzel párhuzamosan befejeződött az ártéri szerkezetekről a vasúti pálya lebontása, az új ortotróp pályalemezek beépítése (1. ábra), a hídszerkezetek javítása és új sarura helyezése. A mederhíd betolásánál ugyanazt a pályát és jármokat vették igénybe, mint a bal vágány felszerkezetének mozgatásakor (2. ábra).
A hosszirányú betolást követően a már korábban kiépített keresztirányú pályákon került végleges helyére a hídszerkezet. A teljes hídhosszon történő geodéziai bemérések után megkezdődött az Edilon rendszerű vasúti pálya építése. A híd teljes hosszán fel kellett szerelni az Edilon vályúkat, melyeket NF csavarokkal rögzítettek a pályalemezhez.
A téli időjárásra tekintettel a kivitelező felkészült az Edilon kiöntési munkák téliesítésére. Ennek érdekében hőszigetelt sátrat (3. ábra) kellett építeni a híd teljes hosszán, aminek védelmében fűtéssel lehetett a fogadó acélszerkezetet felmelegíteni, később pedig a beépítés alatti hőmérsékletet tartani. A pályaépítést lassította, hogy a bal vágányhoz hasonlóan a vasúti pályában több helyen dilatációs szerkezetet kellett beépíteni (4. ábra). A megfeszített tempóban folyó munka mellett az időjárás is segített a kivitelezőknek, mivel a pályaépítés idjén nagy hidegek nem voltak, így a sátorban 20 °C fölötti hőmérsékletet lehetett biztosítani. A vasúti pálya elkészültével fel kellett szerelni a villamos vontatás felsővezetékét (5. ábra), a világítást és egyéb villamos berendezéseket (pl. megfigyelő kamera).
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.