A cikk szerzője:

Tóth Axel Roland osztályvezető
MÁV Zrt.

Kísérleti vasbeton aljas felépítmény nyíltpályás vasúti acélhídon

Az Északi vasúti Duna-híd K felszerkezetének átépítésére 2007 februárjában köttetett meg a szerződés. A 2008. június 21-én megkezdődött vágányzárban bontották el az 1955-ben eredetileg tízéves időtartamra átadott régi K szerkezetet, valamint az ahhoz a budai parton csatlakozó süllyesztett pályás, kéttámaszú gerinclemezes acélhidat. A gerinclemezes hídszerkezet elbontásával az azon 1997-ben kísérleti jelleggel kiépített vasbeton aljas vasúti felépítményt is lebontottak. Jelen tanulmány e felépítmény történetét, kialakításának sajátosságait mutatja be, továbbá összefoglalja a tizenegy évi üzemelés során szerzett tapasztalatokat, valamint az elbontáskor megfigyelt állapotokat. Cél, hogy a kísérleti jelleggel alkalmazott rendszer értékelhető legyen.
A teljes cikket megtalálja a folyóirat 2009 / 2. számában.
A lapszám PDF dokumentumként való letöltéséhez kattintson ide!
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.
A hozzászólások megtekintéséhez vagy új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!
Sínek Világa A Magyar Államvasútak Zrt. pálya és hídszakmai folyóirata
http://www.sinekvilaga.hu | ©