A cikk szerzője:

Glatz István osztályvezető
Máv Zrt. Pályavasúti Üzletág

25 éves az SVGB-84 típusú sín- és nyomkarimakenő berendezés

A vasúti pályák íves részein a járműkerék és sín kapcsolatból keletkező kopások igen nagy kiadásokat (sín- és kitérőcsere, élőmunka-ráfordítás, járulékos költségek) jelentenek a MÁV-nak. A sín- és nyomkarimakopás csökkentésére világszerte végeztek és végeznek ma is kutatásokat. A konstrukciós megoldásokon, valamint a sín és járműkerék anyagminőségének tökéletesítésén kívül a sín vezetőfelülete és a vele súrlódó kapcsolatba kerülő járműkerék nyomkarimakenésére irányulnak ezek a kísérletek.
A teljes cikket megtalálja a folyóirat 2009 / 3. számában.
A lapszám PDF dokumentumként való letöltéséhez kattintson ide!
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.
A hozzászólások megtekintéséhez vagy új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!
Sínek Világa A Magyar Államvasútak Zrt. pálya és hídszakmai folyóirata
http://www.sinekvilaga.hu | ©