A cikk szerzője:

Török Gergely műszaki igazgató­helyettes
MÁV Zrt.

A Vecsés–Üllő–Monor-vonalszakasz rekonstrukciója 2021-ben

A 100. számú, Budapest–Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony-vasútvonal a magyar vasúthálózat egyik legnagyobb terhelésű vonala, mind személyforgalom, mind teherszállítás tekintetében. A leromlott állapot miatt szükségessé vált a vonal részleges átépítése. A beruházás 2021-ben fennakadás nélkül, ütemezés szerint megvalósult, amelynek eredményeként több lépcsőben sikerült felszámolni a műszaki ok miatt korábban meglévő lassú­meneteket és jelentős, a menetrendszerű közlekedést akadályozó probléma szűnt meg ezáltal, nagymértékben csökkent a zavarérzékenység. A korábban elhanyagolt, leromlott állapotú utasforgalmi területek, létesítmények is megújultak, hozzájárulva az utazóközönség komfortérzetéhez.

Üllő állomás

  • Átmenő fővágányok felújítása ágyazatrostálással, 1350 vm.
  • Átmenő fővágányban fekvő kitérők cseréje B 60 XI rendszerűre, kilenc csoport (7. ábra).
  • Állomási útátjárók átépítése szegélygerendás STRAIL rendszerűre, hat csoport.
  • Peronok térkő burkolatának tisztítása és felújítása, 2750 m2.
  • Új utasbeállók telepítése hat helyen.
  • Romos épületek bontása három helyszínen.
  • Aluljárók, lépcsők felújítása (8. ábra).
  • Biztosítóberendezési felújítások: elektronikus biztosítóberendezés, kezelőfelület, jelzők, tolatásjelzők, egyéb külső téri szerelvények.
  • Új váltófűtés kiépítése.
  • Állomási felsővezeték-hálózat felújítása (hosszlánccsere, szigetelőcserék).

7. ábra. Újonnan beépült B60 XI. rendszerű kitérő Üllőn

8. ábra. Peronra vezető lépcső felújítása Üllőn
Monor állomás

  • Pontszerű felújítási munkák az átmenő kitérőkben és az átmenő fővágányokban (sín-, szigetelt sín-, kitérőalkatrész-cserék, lokális ágyazatcserék).
  • Útátjáró átépítése szegélygerendás STRAIL rendszerűre, két csoport (9. ábra).
  • Peronok térkő burkolatának tisztítása és felújítása, 4700 m2.
  • Új utasbeállók telepítése kilenc helyszínen (10. ábra).
  • Aluljárók, lépcsők felújítása.
  • Elektronikus biztosítóberendezés ke­ze­lő­­fe­lületének cseréje.

9. ábra. Az átépült útátjáró Monoron

10. ábra. Utasbeállók építése Monoron

A cikk folytatódik, lapozás:« Előző1234Következő »
A teljes cikket megtalálja a folyóirat 2022 / 2. számában.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.
A hozzászólások megtekintéséhez vagy új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!
Sínek Világa A Magyar Államvasútak Zrt. pálya és hídszakmai folyóirata
http://www.sinekvilaga.hu | ©