A cikk szerzője:

Péter József technikus munkavédelmi koordinátor
Nyugatmagyarország Tűz és Munkavédelmi Kft.

Képriport a Szolnok–Szajol állomásköz átépítéséről

Szolnok–Szajol állomásköz átépítése fontos nemcsak a kelet–nyugati forgalomban, hanem délkelet felé a Békéscsaba–Lőkösháza (Curtici-CFR Románia) irányba is. A vonalszakasz átépítése 2014. január 6-án kezdődött el, és 2015. december 15-én fejeződik be. Átépülnek a nagy műtárgyak, így az 1947-ben épült szolnoki Tisza-, valamint a Zagyva-híd is.

7. kép. A festősátorban került sor az acélfelület tisztítására és az összehegesztett híd többrétegű mázolására. Végleges színe rezedazöld lett.8. kép. A felületmázolás befejezése után folyamatosan húzták előre az új szerkezetet a Tisza-meder felé9. kép. A hídszerkezet alátámasztását jármokkal és segéd­jármokkal biztosították10. kép. A tolópályát sínen futó görgőkkel alakították ki, és villamos csörlő segítségével húzták keleti irányba Szajol felé az elkészült hidat, amelynek tömege elérte a 900 t-át11. kép. Először az északi (bal vágányos) szerkezet hosszirányú mozgatása történt, itt aprólékos munkával kellett egyben mozgatni a nagy tömegű acélszerkezetet

A cikk folytatódik, lapozás:« Előző1234567Következő »
A teljes cikket megtalálja a folyóirat 2015 / Különszámában.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.
A hozzászólások megtekintéséhez vagy új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!
Sínek Világa A Magyar Államvasútak Zrt. pálya és hídszakmai folyóirata
http://www.sinekvilaga.hu | ©