A cikk szerzője:

Péter József technikus munkavédelmi koordinátor
Nyugatmagyarország Tűz és Munkavédelmi Kft.

Képriport a Szolnok–Szajol állomásköz átépítéséről

Szolnok–Szajol állomásköz átépítése fontos nemcsak a kelet–nyugati forgalomban, hanem délkelet felé a Békéscsaba–Lőkösháza (Curtici-CFR Románia) irányba is. A vonalszakasz átépítése 2014. január 6-án kezdődött el, és 2015. december 15-én fejeződik be. Átépülnek a nagy műtárgyak, így az 1947-ben épült szolnoki Tisza-, valamint a Zagyva-híd is.

22. kép. A régi Tisza-híd bontása Szolnok felől kezdődött23. kép. A bontás hagyományos lángvágásos technológiával folyik. A hídelemeket szállítható méretűre kell darabolni.24. kép. A hídbontás különösen veszélyes, hiszen az élővíz fölött, nagy magasságban kell lánggal vágni, darabolni, a hídelemeket daruzni, mozgatni, a munkahelyet megközelíteni és kiszolgálni, ami sokszor emberfeletti feladat!25. kép. A bontott elemeket kezdetben Szolnok felől rakták le, majd ahogy haladtak Szajol felé, oda rakták le. 2015. június elejére a régi szerkezet felét elbontották.

A cikk folytatódik, lapozás:« Előző1234567Következő »
A teljes cikket megtalálja a folyóirat 2015 / Különszámában.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.
A hozzászólások megtekintéséhez vagy új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!
Sínek Világa A Magyar Államvasútak Zrt. pálya és hídszakmai folyóirata
http://www.sinekvilaga.hu | ©