Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Kitérők működtetése, üzemeltetése (1. rész)
A 20. ábrán a VAMAV Kft. által kialakított új rendszerű összekötő rudazat csatlakozása látható egy B 54 XIV. rendszerű kitérőben.
B 54 XIV. rendszerű kitérők csúcssíntalpgyengítése:
Tisztázatlan okok és indokok alapján vezették be az 54-es rendszerű átszelési kitérők csúcssínjein, hogy szinte a teljes hosszban 20 mm-rel gyengítették a talpszélességet (21. ábra).
Mechanikai szempontból indokolatlan, sőt károsan csökkenti a csúcssín merevségét, emiatt akadályozza annak megfelelő simulását, és növeli a csavarodási hajlamát.
A csúcssínek merevségének fokozása érdekében a magas csúcssínek alkalmazásának időszakában (a simulás tökéletes biztosítása érdekében) voltak olyan vasúttársaságok, melyek külön szerkezeti elemeket (szögvasat) helyeztek fel, hogy ennek a funkciónak tökéletesen megfeleljenek. A 22. és 23. ábrán ezek az esetek láthatók.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.