Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Kitérők működtetése, üzemeltetése (2. rész)
Váltó sínszékbe épített váltógörgő szerkezetek láthatók a 28–30. ábrán, ezek jellemzői:
- A görgős csúcssíntovábbító szerkezetek kikerülnek az aljközökből (lekicsinyítve kerülnek a sínszék mellé), és nem akadályozzák a nagygépes vágányszabályozási munkákat (31–32. ábra).
- A csúcssín az átállítási folyamat befejezése után visszahelyeződik a sínszékre, nem marad kiemelten, így káros rezgések, lengések nem keletkeznek rajta.
- A csúcssín mozgatása közben függőleges marad, nem csavarodik.
- A szerkezet elemei könnyen elhelyezhetőek, egyszerűen és gyorsan szerelhetőek, cserélhetőek.
- Nincs meghibásodás normál üzemi körülmények között.
A görgők általános elhelyezését a kitérők rendszere szerint a 4. táblázat tartalmazza (a kitérők vasbeton aljain, mindig a sínszékek mögött, azaz a keresztezés felé).
Sínszékkel egybeöntött (magyar) görgős csúcssínemelők
Az aljakra szerelhető változathoz kifejlesztettünk egy sínszékkel egybeépített – Sínszékkel Egybeöntött – (SEÖ) konstrukciót is (33–36. ábra).
Ennek a rendszernek a fő jellemzője, hogy a csúcssín elején lévő első görgő mindig pályalemezes konstrukciójú, azaz mindig visszahelyezi a csúcssínt az átállítási művelet után a sínszékre, megakadályozva, hogy azon káros rezgések és lengések alakuljanak ki. A további görgőknél lehetőség van arra is, hogy a fixen rögzített görgőkre emelkedjen a csúcssín talpa az átállítási művelet során, illetve lehetőség van a pályalemezes konstrukciós megoldás elhelyezésére is.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.